6.11.2020 Група №15 Тема: Головний вимикач
Призначення ВОВ-25-4М
Повітряний однополюсний вимикач ВОВ-25-4М призначений для оперативного відключення первинної обмотки тягового трансформатора електровоза від ланцюга струмоприймачів, а також для автоматичного відключення при коротких замиканнях і перевантаженнях електрообладнання. Вимикач змонтований в спеціальному люку на даху електровоза. Глибина занурення його частин під площиною кріплення становить близько 100 мм. Частини вимикача, розташовані на зовнішній стороні його корпусу, розраховані для роботи на відкритому повітрі, а расположенниевнутрі корпусу і під площиною кріплення - для роботи в закритому приміщенні. Вимикач відповідає вимогам ГОСТ 687-70, 688-67 та ТУ 16-520. 036-72.
Технічні дані вимикача ВВВ-25-4М наступні:
Номінальна напруга 25 кВ + 25%
Номінальний струм 400 А
Граничний струм відключення 10 000 »
Наскрізний струм короткого замикання 25 000 »
Номінальний тиск стисненого повітря в баку 9 кгс / см2
Діапазон робочих тисків стиснутого повітря в баку 6-9 »
Потужність відключення:
номінальна в діапазоні робочих тисків 6-9 кгс / см2 250 МВ-А
при тиску нижче 6 кгс / см2, але не менше 5 кгс / см2 125 »
при дворазовому відключенні без пополненіязапаса повітря в баку вимикача і початковому тиску в ньому не менше 8 кгс / см2 250 »
то ж при тиску не менше 7 кгс / см2 125 »
Межі ступінчатого регулювання струму уставки на проміжному реле для автоматичного відключення 200-500 А
Точність струму уставки:
до 350 А ± 10%
понад 350 А ± 5%
Власний час автоматичного отключеніяот проміжного реле:
при дворазовому струмі спрацьовування, не більше 0,04 спри струмі, рівному 130% струму спрацьовування не більше 0,06 »
Власний час відключення від електромагніта змінного струму в ланцюгах спеціального захисту 0,05 »
Номінальна напруга постійного струму ланцюгів управління 50 В
Межі зміни номінального напруги в ланцюгах управління 65-120 В
Допустима тривалість електричного імпульсу на електромагніт включення не більше 5 з
Струм, споживаний включає електромагнітом при напрузі 50 В 2,35 А
Те ж відключає електромагнітом утримує типу при напрузі 50 В 0,142 »
Тиск, при якому спрацьовує автомат мінімального тиску:
на замикання контактів 5,8-0,2 кгс / см2
на розмикання контактів 4,8-0,2 »
Число блок-контактів:
замикаючих 3
спорогенезів 3
Маса вимикача 200 кг
Маса високовольтного трансформатора струму 48 »
Діапазон робочих температур від +60 до -50 ° С
Конструкція головного вимикача ВОВ-25-4М
Опорною конструкцією вимикача (рис. 58 н 59) є силуміновий корпус 66. Ущільнення між корпусом 66 і настановної майданчиком даху забезпечено гумовим шнуром 67, що закладаються в паз корпусу 66. До однієї з Степок корпусу 66 прикріплений за допомогою патрубка повітряний резервуар 1 ємністю 32 л . З резервуара 1 в корпус 66 виведена трубка 2 для спуску стисненого повітря і конденсату. Трубка 2 закінчується в корпусі 66 штуцером 62 з внутрішнім різьбленням труб. Уг ". До цього штуцера підключена відводить труба з запірним вентилем.
Рис 58. Загальний вигляд вимикача ВОВ-25 4М
Над корпусом 66 встановлені повітропровідної ізолятор 46 (див. Рис. 58), дугогасильні камери 52, нелінійний резистор 65 (рис. 60), роз'єднувач 58 (див. Рис. 58) і поворотний ізолятоо роз'єднувача 60. Між ножами роз'єднувача шарнірно укріплений висновок 59 , призначений для приєднання вимикача до високовольтної мережі.
Другим висновком вимикача служить фланець 49 дугогасітель-ної камери 52.
Починаючи з електровоза ВЛ80М11, для обмеження перенапруг при відключеннях дугогасительниє контакти вимикача шунтовані високовольтним нелінійним керамічним резистором ВНКС-25М.
На корпусі 66 закріплений заземлюючий кронштейн 57 для заземлення ножа роз'єднувача у відключеному положенні вимикача. На кронштейні 57 є болт 45 для приєднання заземлювальної шини. Заземлювати корпус вимикача іншим шляхом заборонено.
Усередині корпусу 66 змонтовані механізми управління вимикача: блок 9 (рис. 61) головного клапана і приводу, клапанотключенія 14, клапан включення 13, що включає електромагніт 15 (див. Рис. 59 і 61), що відключає електромагніт утримує типу 16, що відключає електромагніт змінного струму 36, блоки-ровочной-сигнальний апарат 38, автомат мінімального тиску 4, панелі затискачів 37, проміжне реле 63. У корпусі 66 (див. рис. 58) також розташовані штуцери 3 (див. рис. 59 і 61) для під'єднання яке живить воздухопровода і 5 для трубки з манометром, що мають внутрішню різьбу труб. '/ Г ".
Струмоведучий контур камери утворений нерухомим контактом 56 (рис. 62), який служить і контактом роз'єднувача; циліндром 54, спаяним з трубою 53, закінчується гнучкими ла-мілинами 51; рухомим дугогасительного контактом 43, пов'язаним штоком з поршнем 44; дугогасительного контактом 50, в якому влаштовано сопло; патрубком 42, фланцем 49, до якого підключена ошиновка. У патрубок 42 вбудований обмежувач дуги 41, що закінчується тугоплавким наконечником. До фланця 49 прикріплений корпус 48 з вихлопних клапаном 40 і демпфером 39 для пом'якшення удару.
Рис 60 Вид зверху на дугогасітельіую камеру і нелінійний резистор ВНКС-25М
Всі контактні поверхні токоведущего контуру покриті шаром срібла з метою забезпечення надійного електричного контакту.
Контактна зусилля між дугогасильними контактами становить приблизно 45 кгс; це зусилля створює пружина 47 при втискаючись контакту 43 на 8 мм. Втискаючись створюють вгвинчуванням патрубка 42. Для пом'якшення ударів поршня 44 при його переміщенні в крайнє праве положення передбачено демпфер 55, набраний з гумових і сталевих шайб.
Принцип дії головного вимикача ВОВ-25-4М
Операція включення. Перед операцією включення вимикача необхідно підняти тиск стисненого повітря в баку не менше ніж до 6 кгс / см2. При цьому блск-кон-такти автомата мінімального тиску 4 (див. Рис. 59 і 61) замкнуться і підготують спільну ланцюг управління. У відключеному положенні вимикача контакти 50 і 43 дутогасітельной камери замкнуті (вони розмикаються тільки на короткий період гасіння дуги при відключенні), тому для включення вимикача досить включити його роз'єднувач.
Операція включення починається дією включає електромагніту 15 постійного струму напругою 50 В. Ланцюг котушки цього електромагніту заведена через контакти сигнально-бло-кіровочного пристрою 38. При подачі на котушку електромагніта 15 оперативної команди на включення його сердечник втягується н штоком відкриває пусковий клапан 13, внаслідок чого стиснене повітря з патрубка 28 по каналах 10 і 12 спрямовується в циліндр 8 і переміщує в крайнє ліве положення поршень 1 /. Цей поршень за допомогою штока 22, тяги 17 і важеля 18 повертає вал 35, ізолятор 60 і роз'єднувач 5с? на кут 60 °. Ножі роз'єднувача при цьому замикаються з нерухомим контактом 56. В кінці повороту вала 35 важіль 61 повертає вал сигнально-блокувального пристрою 38, контакти якого переривають ланцюг включає електромагніту 15. Сердечник електромагніту повертається у вихідне положення і пусковий клапан 13 закривається. При закритому клапані стиснене повітря з циліндра приводу через канали 12 і 21 виходить в атмосферу. На цьому операція включення закінчується.
При повороті вала важіль 25, що сидить на валу, за допомогою ланок 24 і 23 звільняє від натягу заводну пружину 27 електромагніту 16, і сердечник цього електромагніту надалі утримується під утягненому положенні, якщо котушка електромагніта знаходиться під струмом. Якщо ж після включення вимикача котушка утримує електромагніту 16 виявиться чомусь знеструмленою, почнеться негайно операція відключення. Дзвінкова робота вимикача (чергування операцій включення п відключення) запобігає в цьому випадку спеціальної релейного ланцюгом, що входить в загальні ланцюга управління електровозом. Обмеження швидкості руху рухливих частин при включенні вимикача відбувається завдяки компресії повітря з лівого боку поршня 11 і наявності клапана 7 в циліндрі приводу.
Головний вимикач ВОВ-25-4М. операція відключення
Операція відключення. Головний вимикач відключається при спрацьовуванні або утримує електромагніту 16 постійного струму, або електромагніту 36 змінного струму. Утримує електромагніт 16 спрацьовує при розмиканні ланцюга котушки під дією робочої пружини 26. У стані готовно сти сердечник електромагніта підтягнутий, котушка знаходиться під напругою, заводна пружина 27 ослаблена. Електромагніт 16 забезпечений двома котушками, висновки яких заведені в коробку затискачів, змонтовану на його корпусі. Котушки напругою 50 В з'єднані паралельно. Розмикання ланцюга утримує електромагніту може бути здійснено трьома способами: розмикаючими контактами проміжного реле 63 при дії його від максимального захисту; розмикаючими блок-контактами автомата мінімального тиску при зниженні тиску нижче допустимої межі; кнопкою управління при оперативному відключенні.
Електромагніт 36 призначений для потреб спеціального захисту і спрацьовує при подачі на нього змінного струму.
Під дією будь-якого з цих електромагнітів повертається важіль 33 і відкривається пусковий клапан 14, через який стиснене повітря з резервуара надходить по каналах 10 і 34 до поршня 32 головного клапана 30, переміщаючи поршень в крайнє ліве положення. Внаслідок цього відкривається головний клапан 30, через який стиснене повітря надходить з резервуара по каналу 31 і пустотілих ізолятора 46 в порожнину дугогасильні камери 52. Паралельно з цим стиснене повітря по каналу 19 надходить в проміжний обсяг 6 і далі через діафрагму 20 до поршня 11 приводу.
У порожнині дугогасильні камери під дією наростаючого тиску рухомий контакт 43 (див. Рис. 61, 62), пов'язаний з поршнем 44, зміщується вправо на 25 мм, стискаючи пружину 47, Удар поршня гаситься буферним пристроєм 55. Внаслідок зсуву контакту 43 відкривається сопло, влаштоване в нерухомому контакті 50, через яке повітря спрямовується в порожнину головки 48 і далі через вихлопної клапан 40 виходить в атмосферу.
Електрична дуга, що утворилася між контактами 50 і 43, втягується потоком повітря в сопло контакту 50, перекидається на обмежувач 41 і внаслідок інтенсивного обдування струменем стисненого повітря гасне. Виникаючі при відключеннях перенапруги знімаються нелінійним резистором.
Одночасно поршень приводу переміщається в крайнє праве положення, повертаючи вал 35 з ізолятором 60 і роз'єднувачем 58 на 60 °, в результаті чого переривається ланцюг роз'єднувача. При повороті вала 35 важіль 25 проміжними ланками 24 і 23 розтягує жорстку заводну пружину 27, пов'язану з сердечником утримує електромагніту 16. Так як жорсткість заводний пружини 27 вище жорсткості робочої пружини 26, сердечник електромагніту втягується, закривається пусковий клапан 14 і відкривається вихід в атмосферу з циліндра головного клапана, внаслідок чого тиск у циліндрі головного клапана падає до атмосферного, і поршень клапана повертається у вихідне положення під дією пружини 29, а головний клапан закривається. Після закриття головного клапана тиск в камері падає, рухомий контакт камери під дією пружини 47 повертається у вихідне положення, замикаючи контакти 50 і 43 при відключеному роз'єднувачі. На цьому операція відключення закінчується.
Оскільки роз'єднувач може відключати тільки знеструмлену ланцюг, необхідно створити такі умови, при яких процес відключення роз'єднувача починався б після гасіння дуги в камері. Це забезпечується деяким запізненням, з яким починається відключення роз'єднувача щодо моменту розбіжності дугогасних контактів. Запізнення відключення роз'єднувача виникає тому, що наповнення циліндрів приводу відбувається через додатковий обсяг 6 і через малий отвір діафрагми 20. В результаті цього зростання тиску в циліндрі кілька сповільнюється. При надходженні повітря в додатковий обсяг пластинчастий клапан 7 закриває отвір, залишаючи відкритим тільки невеликий отвір діафрагми 20. Додатковий обсяг і діаметр отвору обрані так, щоб час запізнювання роз'єднувача становило 0,03-0,035 с.
У відключеному і включеному положеннях вимикача вал роз'єднувача фіксований спеціальним доводить механізмом 64. На нижньому кінці вала укріплений покажчик положення з написами Увімкнути. або Вимкн.
Механізм вимикача закритий знизу кожухом, який на малюнках не показаний.
На електровозах ВЛ80к з № 429 для зручності монтажу та експлуатації подсоедненіе електричного кола управління вимикача до електричного кола управління і захисту електровоза виробляють двома штепсельними роз'ємами ШР1 і ШР2 (рис. 63).
Догляд в експлуатації
Догляд в експлуатації. Установка вимикача. При установці необхідно стежити, щоб установчі майданчики люків були рівними. Вм'ятини і прогини на майданчиках не повинні перевищувати 1 мм. Перед установкою вимикача і високовольтного трансформатора струму необхідно видалити з них консервирующую мастило і перевірити наявність гумових прокладок в пазах вимикача і під фланцем трансформатора струму.
Болти, що кріплять вимикач і трансформатор струму до настановних майданчиків, затягнути рівномірно, а по закінченні роботи місця сполучення зафарбувати олійною фарбою. Ошиновка вимикача слід робити з таким розрахунком, щоб уникнути передачі зусиль на ізолятори від натягу проводів, що підводять. Після установки вимикача необхідно:
перевірити затягування всіх болтів і гайок, що кріплять фарфор, за допомогою граничного ключа, який би крутний момент до 2 кгс-м, і очистити фарфор і інші частини вимикача і трансформатора струму від бруду, застосовуючи обтиральний матеріал, що не залишає ворсу. Кінці кріпильних шпильок змастити тавотом;
до хвостовика заземляющей стійки 57 (див. рис. 58) болтом 45 приєднати заземлювальну мідну шину, зачистивши попередньо контактні поверхні і змастивши їх тонким шаром технічного вазеліну. Перетин заземляющей шини має відповідати за термічної стійкості найбільшому току короткого замикання в контактній мережі при найбільшій витримці часу фідерних вимикачів на тяговій підстанції;
під'єднати до штуцера 3 (див рис. 59) вимикача за допомогою накидної гайки з різьбою труб, '/ г "живить повітропровід з мідної або латунної труби з внутрішнім діаметром не менше 16 мм, виключаючи при цьому можливість скупчення в ньому вологи;
під'єднати до штуцера 5 (див. рис. 61) трубку з манометром, а до штуцера 62 (див. рис. 59) - трубку з краном для спуску конденсату за допомогою гайок з різьбою труб, на вимикачах, які не мають штепсельних роз'ємів, виконати монтаж електричних ланцюгів вимикача і трансформатора струму з апаратурою електровоза. При відсутності стисненого повітря в баку вимикача зробити кілька перемикань роз'єднувача, повертаючи вал ключем, вставленим в квадрат на його кінці, і переконатися у відсутності заїдань. При плавному повороті вала на включення роз'єднувача якір утримує електромагніту повинен переміщатися без заїдань і відкривати клапан 14;
зашунтувати контакти автомата мінімального тиску, подати на котушку утримує електромагніту напруга постійного струму 32,5 В, повернути вал до повного включення роз'єднувача, при цьому якір утримує електромагніту повинен залишатися втягнутим;
підняти тиск в баку до 3,5 кгс / см2 і випробувати вимикач на включення і відключення з пульта управління при номінальному оперативному напрузі в ланцюгах управління. Повторити випробування при тиску 6 та 9 кгс / см2, знявши перемичку з автомата мінімального тиску;
Комментарии
Отправить комментарий