1.12.20 Група №15 Тема:Акумуляторна батарея 42НК-125

 Призначення і технічні дані. Акумуляторна батарея призначена для харчування ланцюгів управління і освітлення електровоза при непрацюючому ТРПШ. Технічні дані батареї наступні:

Номінальна ємність, А-ч -..................... 125

Номінальна напруга, В ..................... 50

Конструкція. Акумуляторна батарея складається з 42 лужних нікель-кадмієвих акумуляторів НК-125, встановлених в двох металевих ящиках 2 (рис. 196). У кожному ящику на візку 6 встановлено 21 акумулятор 14. На дні візки укладені дошки 8, пофарбовані щелочестойкой емаллю і мають вирізи для стоку електроліту в разі його вихлюпування. У дні візки іящіка є отвори для стоку електроліту назовні. При обслуговуванні батареї візок викочують на відкриту до горизонтального положення кришку 11, яка в нижній частині прикріплена до скриньки на петлях 1 і утримується в горизонтальному положенні тросами 7, пов'язаними з кришкою регулювальними болтами 9. У закритому положенні кришку кріплять до ящика вгорі трьома болтами, збоку -двома відкидними замками. Для відводу газів у верхній частині ящика уварені дві трубки з грибками 3, для забору повітря, що вентилює на торцевих стінках ящика передбачені отвори. У зимовий час, щоб уникнути попадання снігу в батарею отвори закривають кришками на різьбі зсередини ящика. Візок і внутрішня поверхня ящика пофарбовані щелочестой-кою емаллю. Кожен акумулятор знаходиться в індивідуальному гумовому чохлі 4. Між рядами акумуляторів, а також між рядами акумуляторів і стінками візки встановлені гетінак-сові листи 15. Акумулятори щільно прилягають один до одного. У поздовжньому напрямку ущільнення забезпечується болтами 5 через натискні плити 16 (дерев'яну і гетінаксовую), в поперечному - установкою фанерних листів 12. Акумулятори з'єднані між собою послідовно мідними нікельованими шинами 13. Висновки акумуляторів, шини і осі коліс 10 покривають захисним мастилом.


Акумулятор НК-125 складається з сталевого бака 7 (рис. 197), в якому розташовані блок негативних електродів 9, що складається з п'яти пластин, і блок позитивних електродів 8, що складається з шести пластин.

Активна маса 6 пластин поміщена в пакетах 5. Вони виконані у вигляді плоских сталевих нікельованих трубок з великим числом малих отворів для забезпечення проникнення електроліту. Для поліпшення контакту між пакетами і активною масою до останньої додають проводить матеріал (наприклад, лускатий графіт). Позитивні і негативні пластини ізольовані один від одного ебонітовими поличками 4. Кожен блок електродів має вивідну шпильку. Вивідні шпильки 2 проходять крізь кришку бака через ізоляційні втулки. Блок електродів 8 з'єднаний безпосередньо з баком.

Заливку електроліту виробляють через отвір, розташоване між висновками, після чого отвір закривають вентильной пробкою 3. Пробка має отвір для виходу газів, закрите гумовим кільцем. Ізоляцією акумулятора служить гумовий чохол 1.

Особливості роботи акумуляторної батареї на електровозі.

Акумуляторні батареї встановлюють на випущені електровози повністю зарядженими, готовими до експлуатації.

З метою підтримки батареї в зарядженому стані на електровозі передбачений постійний підзаряд батареї від випрямляча 1В-4В через дросель ДСЗ (рис. 198). Струм підзарядки батареї залежить від ступеня її заряду. У міру зарядження е. д. з. батареї зростає, а струм падає, досягаючи найменшого значення при повністю зарядженій батареї. У зв'язку з тим що при великих негативних температурах внутрішній опір батареї велике і для її підзарядки потрібна підвищена напруга, електричною схемою передбачено два режцма підзарядки: для температури навколишнього середовища до -10 ° С і нижче -10 ° С. Зміна режиму підзарядки здійснюється перемиканням тумблера 7Р. Положення перемикача Нормальний заряд відповідає режиму підзарядки при температурі до -10 ° С, положення Посилений заряд - при температурі нижче - 10 ° С. При положенні Нормальний заряд діод 5В в ланцюзі підзарядки батареї шунтируется резистором R10. У моменти часу (між імпульсами струму підзаряду), коли е. д. з. батареї більше, ніж напруга на виході випрямляча, через цей резистор протікає розрядний струм. Через невеликий значення струму (Не більше 0,7 А) батарея при цьому практично не розряджається. Однак цей струм є розмагнічувати для дроселя ДСЗ, індуктивний опір якого при розмагнічування різко збільшується, обмежуючи струм підзаряду батареї. При перемиканні тумблера 7Р в положення Посилений розряд електричний ланцюг, шунтуючі діод 5В, розмикається, виключаючи протікання струму, розмагнічуючого дросель ДСЗ. В результаті індуктивний опір дроселя знижується, а струм і напруга підзарядки батареї збільшуються. На акумуляторну батарею складається формуляр, що відправляється з електровозом, в якому зазначають всі роботи, що проводяться з батареєю.





Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Електричний контроллер ЕКГ-8Ж

11.10.2022 15 Група Тема: Електричні машини постійного струму

02.11.2020 15 група Тема: Електричні машини змінного струму ВЛ80Т