15.10.2020р Будова та ремонт РС

Тема №12. Шкворневий вузол

Розглянемо конструкцію шкворневого вузла електровозів ВЛ80. Горизонтальні динамічні зусилля тяги від шкворневого бруса рами візка передаються через шкворневий вузол на шкворінь, який закріплено на рамі кузова електровоза.

Шкворневий вузол дає можливість переміщатись шкворню у вертикальному, поперечно-горизонтальному напрямках та змінювати кут нахилу, окрім поздовжньо-горизонтального напрямку, в якому і здійснюється передача тягових зусиль. Така конструкція дає можливість реалізувати гнучкий зв’язок між рамою візка та кузовом, передати тягові зусилля. Основою шкворневого вузла є кульовий зв’язок, конструкція якого представлена на рис. 2.69.

Шкворневий зв’язок складається з кульового шарніра (7) із впресованою у нього латунною втулкою (4), що вільно насаджена на хвостовик шкворня (2). Шарнір розташований у корпусі (6). У брусі кульового зв’язку (3) за допомогою запресованих валиків (11) кріпляться сегментоподібні упори (9), що мають пази, які дозволяють одночасне переміщення шкворня в поперечному напрямку і підтримування корпуса по висоті.



Рис. 2.69 Шкворневий вузол з кульовим зв’язком: 1 — шкворневий брус; 2 — шкворінь; 3 — брус кульового зв’язку; 4 — латунна шкворнева втулка; 5 — стопорне кільце; 6 — корпус; 7 — кульовий вкладиш; 8 — кронштейн кріплення тягового електродвигуна; 9 — сегментоподібні упори; 10 -прокладка; 11 — валик кріплення сегментоподібного упора (палець упора); 12 — прокладка; 13 — пробка; 14 — кришка

До нижньої частини бруса кульового зв’язку за допомогою болтів і пружинних шайб прикріплена кришка (14). У кришці є масло-спускний отвір, що закривається пробкою (13). Для герметизації внутрішньої порожнини бруса ставлять прокладку (12). Кульовий зв’язок працює в масляній ванні. Масло заливають у внутрішню порожнину бруса кульового зв’язку через Г-подібну трубку, що виходить у нижній частині бруса. Рівень масла контролюють через Г-подібну трубку, уварену в брус кульового зв’язку.

Повздовжні зусилля від візка (1) на кузов передаються від бруса (3) на упор (9), корпус (6) кульового зв’язку (7), втулку (4), шкворінь (2). Шкворінь завдяки переміщенню у втулці (4) кульового шарніра не сприймає вертикальних навантажень. Між сегментоподібним упором (9) та корпусом (6) встановлюють зазор 0,2…0,6 мм. 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Електричний контроллер ЕКГ-8Ж

11.10.2022 15 Група Тема: Електричні машини постійного струму

02.11.2020 15 група Тема: Електричні машини змінного струму ВЛ80Т