Контроллер машиніста

 20.11.2024

Тема програми: Комутаційні прилади локомотивів

Тема уроку 37: Контроллер машиніста КМЕ 70 (КМ)

План уроку:

1. Призначення 

2. Умовне позначення в схемі

3. Розміщення на електровозі

4. Технічна характеристика

5. Будова

6. Принцип роботи


Розшифровка:

К- контроллер

М- машиніста

Е- електровозний

70- номер КБ


1. Призначений для дистанційного управління електричними апаратами


2. Умовне позначення в схемі - КМЕ


3. Розміщений в кабіні машиніста


4. номінальна напруга - 50В

тривалий струм - 35А

розчин контактів - 3-6 мм

провал контактів- 1.5-2 мм

натиск контактів - не менше 0.3 кг/с


5. Рукоятка гальмівного вала

Кулачкові шайби

Реверсивний вал

Кулачковий контакт

Верхня рама

Рейка

Нижня рама





6. Для унеможливлення помилкових дій машиніста всі перемикачі зблоковані між собою за допомогою механічного блокування, що складається з дисків, встановлених на кожному валу важелів і пружин.

Механічне блокування забезпечує наступний порядок взаємодії між валами:

можливість переміщення головної рукоятки в будь-яке положення при знаходженні реверсивної рукоятки в положенні ПП (Вперед та Назад), ОП1, ОП2, ОПЗ та гальмівної рукоятки в положення 0;

можливість переміщення гальмівної рукоятки в будь-яке положення при знаходженні реверсивної рукоятки у положенні ПП (Вперед та Назад) та головної рукоятки у положенні 0;

можливість переміщення реверсивної рукоятки положення ОП1, ОП2, ОПЗ при знаходженні гальмівної рукоятки тільки в положенні 0, а в положення 0 при знаходженні головної і гальмівної рукояток в положенні 0;

неможливість переміщення головної та гальмівної рукояток при знаходженні реверсивної рукоятки у положенні 0.

Головний перемикач служить для керування електровозом у тяговому режимі. Вал головного перемикача розташований співвісно з валом реверсивного перемикача і має такі позиції: 0 - нульова; АВ - автоматичне вимкнення; PB - ручне вимкнення; ФВ – фіксація вимкнення; ФП – фіксація пуску; РП – ручний пуск; АП – автоматичний пуск; БВ – швидке вимикання.

Позиції О, АВ, РВ, ФВ, ФП, РП фіксовані, позиції АП та БВ із самоповерненням.

Реверсивний перемикач служить подачі команд зміну напрями руху електровоза (Вперед чи Назад). Позиції реверсивного перемикача такі: 0- нульова; ПП Вперед – повне збудження вперед; ОП1, ОП2, ОПЗ - відповідно перший, другий, третій ступені ослаблення збудження; ПП Назад – повне збудження назад.

Усі позиції реверсивного перемикача фіксовані. Гальмівний перемикач служить для керування електровозом у режимі реостатного гальмування та для плавного регулювання струму збудження двигунів, які працюють при цьому в режимі генераторів.

Позиції гальмівного перемикача такі: - нульова; П – підготовка ланцюга до Гальмування; ПТ - попереднє гальмування з гальмівною силою до 12 тс; Гальмування.

Позиції О, П, ПТ та крайні положення зони Гальмування фіксовані. Позиції зони Гальмування не фіксовано.


Домашне завдання

Створити презентацію 
Розписати призначення позицій: Контроллера машиніста, Реверсивного перемикача, Гальмівного перемикача


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Електричний контроллер ЕКГ-8Ж

11.10.2022 15 Група Тема: Електричні машини постійного струму

02.11.2020 15 група Тема: Електричні машини змінного струму ВЛ80Т