УОТ

Інструкція ЦТ0106

3.19 Помічник машиніста зобов'язаний:

3.19.1 Забезпечувати безпеку руху на основі ретельного виконання вимог ПТЕ, чинних нормативних актів (інструкцій, наказів, вказівок тощо). 

3.19.2 Своєчасно та точно виконувати доручення машиніста щодо догляду за локомотивом (МВРС) і його технічним обслуговуванням, а також з контролю за станом поїзда, який обслуговує бригада та зустрічного, вузлів та агрегатів локомотива (МВРС), закріплення локомотива (поїзда) від самовільного руху. 

3.19.3 При прямуванні до заборонного сигналу світлофора перейти на бік машиніста, повторювати разом з ним показання сигналу, переконатися в тому, що контролер знаходиться в нульовому положенні, та у достатній величині тиску у гальмівній магістралі. При відсутності дій з боку машиніста щодо зупинки поїзда (локомотива) самому вживати заходи щодо попередження проїзду заборонного сигналу. 

3.19.4 Якщо машиніст раптово втратить здатність керувати локомотивом, самому зупинити поїзд (локомотив, МВРС), закріпити його встановленим порядком від самовільного руху, по радіозв'язку передати про це машиністам найближчих поїздів, поїзному диспетчеру або черговому по станції. Порядок подальших дій у цих випадках визначає поїзний диспетчер, виходячи з конкретних умов. При наявності у помічника машиніста посвідчення на право управління локомотивом і за його згодою поїзний диспетчер може дозволити помічнику машиніста довести поїзд до найближчої станції.


Інструкція ЦТ0056

1.8. Категорично забороняється експлуатація локомотивів с поїздами вагою більше критичної і з швидкістю нижче розрахункової при повній реалізації потужності локомотивів. 

1.9. Забороняється випускати в експлуатацію локомотиви, моторвагонний рухомий склад, у яких є хоча б одна з таких несправностей:

- несправність приладу для подання звукового сигналу;

- несправність пневматичного, електропневматичного, ручного гальма чи компресора; 

- несправність або відключення хоча б одного тягового електродвигуна, несправність приваду переміщення;

 - несправність вентилятора холодильника дизеля, тягового електродвигуна або випрямної установки; 

- несправність автостопа, автоматичної локомотивної сигналізації або пристрою перевірки пильності машиніста;

 - несправність швидкостеміра та реєструючого пристрою; 

- несправність пристроїв поїзного радіозв'язку, у тому числі з начальником (механіком-бригадиром) пасажирського поїзда, а також маневрового радіозв'язку

; - несправність автозчепних пристроїв; 

- несправність системи подачі піску; 

- несправність прожектора, буферного ліхтаря, освітлення контрольного чи вимірювального приладу, акумуляторної батареї та пристроїв її підзарядки:

 - тріщина в хомуті, ресорній підвісці або корінному листі ресори, злам ресорного листа;

 - тріщина в корпусі букси;

 - несправність буксового або моторно-осьового підшипники; 

- відсутність або несправність передбаченого конструкцією пристрою запобігання від падіння деталей на колію; 

- тріщина або злам хоча 6 одного зуба тягової зубчастої передачі;

 - несправність кожуха зубчастої передачі, що спричиняє витікання мастила; 

- несправність захисного блокування високовольтної камери чи інших захисних блокувань, огорож; 

- відсутність блокувальних ключів чи несправність блокування пульта керування;

 - несправність струмоприймача;

 - несправність засобів пожежогасіння; 

- несправність пристроїв захисту від струмів короткого замикання, перевантаження та перенапруження, аварійної зупинки дизеля;

 - поява стуку, стороннього шуму в дизелі; 

 - несправність приладу живлення, запобіжного клапана, водопоказуючого приладу;

 - відсутність захисних кожухів електрообладнання;

 - несправності, зазначені в інструкції по утриманню колісних пар;

 - прострочені терміни виконання ТО-2, ТО-3, поточних ремонтів.

Технічне обслуговування ТО-1

2.1. Загальні вимоги 

2.1.1. Технічне обслуговування ТО-1 локомотивів виконується локомотивною бригадою при прийманні-здачі локомотива на залізницях основного чи оборотного депо, у пунктах зміни локомотивних бригад на станційних коліях, при зупинках на проміжних станціях, під час руху, при відставлені локомотивів у резерв, очікуванні роботи і введенні в роботу, при екіпіруванні локомотивів. 

2.1.2. Місця технічного обслуговування локомотивів на станціях установлюються наказом начальника залізниці, а на території депо - наказом начальника депо. 

2.1.3. Місця технічного обслуговування повинні постійно утримуватися в належному стані. Відповідальність за утримання місця технічного обслуговування покладається: - на станціях - на начальника станції; - в основному депо - на начальника депо; - у пункті обороту - на начальника пункту обороту локомотивів. 

2.1.4. Обсяги робіт, виконуваних локомотивною бригадою при ТО-1 електровозів і тепловозів з розподілом обов'язків між локомотивними бригадами, машиністом і помічником по технічному обслуговуванню вузлів, обладнання, підтримки локомотива в належному стані протягом одного чи декількох рейсів, установлюються переліком, що складається начальниками депо приписки локомотивів і затверджується начальниками служб локомотивного господарства. Перелік робіт с обов'язковим для локомотивних бригад на всій дільниці оборотів локомотива. 9 Приблизний перелік робіт при ТО-1 локомотивів приведений у додатках Г, И, К. Н, Р, Т. У, Щ, F, Q цієї інструкції. Локомотивна бригада виконує робити, передбачені черговим етапом переліку. Після завершення всіх етапів цикл робіт повторюється. Крім робіт, зазначених у переліку, локомотивні бригади зобов'язані виконувати вимоги діючих інструкцій, наказів і вказівок Укрзалізниці, управління залізниці з технічного обслуговування локомотивів. 

2.1.5. Відповідальність за якісне виконання ТО-1 і дотримання правил техніки безпеки покладається на машиніста, який також повинен контролювати роботу помічника і навчати його раціональним методам технічного обслуговування. Машиніст не повинен доручати своєму помічнику самостійне виконання операцій, які не виповідають його кваліфікації. При проведенні ТО-1 помічник зобов'язаний керуватися розпорядженнями машиніста. Підтримання санітарно-гігієнічного стану локомотива здійснюється помічником машиніста. 

2.1.6. Перелік робіт з технічного обслуговування локомотивів з розподілом їх між бригадами на дільниці обертання локомотива, повинен знаходиться на кожному електровозі, тепловозі в кабіні машиніста, і приймальна бригада зобов'язана контролювати виконання зазначених у ньому робіт бригадою, що здає. 

2.1.7. Особливості технічного обслуговування ТО-1 маневрових та вивізних (господарських) локомотивів при обслуговуванні одним машиністом повинні бути відображені в місцевій інструкції, затвердженої начальником залізниці. 

2.2. Приймання локомотива

2.2.1. Локомотивна бригада, що приймає локомотив, зобов'язана по журналу форми ТУ-152 перевірити дати виконання останнього технічного обслуговуванняТО-2, перевірки АЛС і радіозв'язку, ознайомитися з зауваженнями бригади, що здає локомотив, і з записами про виконання ремонту по цих зауваженнях. При настанні терміну постановки локомотива на ТО-2, машиніст зобов'язаний сповістити про це чергового по депо, або локомотивного диспетчера. 2.2.2. При прийманні локомотива локомотивна бригада, що приймає, зобов'язана оглянути локомотив, у тому числі: - перевірити виконання ТО-1 локомотивною бригадою, що здає, і у випадку, якщо роботи не виконані чи виконані з низькою якістю, зробити про це запис:

 - у журнал форми ТУ-152; 10 - та у восьмому розділі маршруту машиніста (форма ТУ-3), або в шостому розділі електронного маршруту машиніста (форма ТУ-3а ВЦ); 

- і написати рапорт на начальника депо про низьку якість виконання роботи ТО-1; 

- зробити заправлення швидкостемірної стрічки;

 - оглянута механічну частину локомотива, звернути особливу увагу на кріплення і стан бандажів колісних пар, ресорного підвішування, автозчепних пристроїв, запобіжних пристроїв;

 - виконати роботи, передбачені інструкцією з експлуатації гальм рухомого складу залізниць згідно наказу начальника локомотивного депо;

 - оглянути буксові вузли колісних пар локомотива, звернути увагу на надійність болтових кріплень, стан струнок, повідків, гумометалевих елементів, відсутність тріщин у корпусах і кришках букс, цілісність наличників букс і їхнє кріплення, відсутність ознак перегріву підшипникового вузла (підгоряння і зміни кольору його фарбування, витікання мастила), перевірити на дотик ступінь нагріву букс, стан гасителів коливань, наявність та відповідність нормам гальмових колодок, перевірити дію електропневматичного, пневматичного, допоміжного та ручного гальма;

 - оглянути дахове обладнання (для електровозів) без підйому на дах;

 - переконатися в правильності роботи електричних і пневматичних апаратів, допоміжних машин, чіткості роботи струмоприймачів при їх підйомі й опусканні;

 - перевірити роботу звукових приладів, прожектора, буферних ліхтарів, освітлення;

 - перевірити наявність піску і роботу пісочниць;

 - перевірити рівень мастила в компресорах, води і мастила в системах дизеля (на тепловозі); - перевірити показання:

 - лічильника електроенергії (для електровозів);

 - або паливо міра (на тепловозі); 

- видалити конденсат з резервуарів, волого збірників, мастиловідділювачів пневматичного обладнання, на тепловозі переконатися у відсутності вологи в картері дизеля відкриванням вентиля на зливній трубі, зробити злив мастила з повітроохолоджувачів при працюючому дизелі; - переконатися в справності контрольно-вимірювальних приладів і сигнальних ламп на пульті керування, 11 - перевірити наявність і справність інструмента, інвентарю, запасних частин і матеріалів, пристроїв для збирання аварійних схем, сигнального приладдя, гальмових башмаків (кількість і номери їх повинні бути занесені в журнал форми ТУ-152), захисних засобів, обтиральних і мастильних матеріалів і при необхідності поповнити їх (якщо локомотив приймається в депо чи пункті обороту);

 - перевірити після запуску роботу дизель-генераторної установки (на тепловозі), звернути увагу на наявність сторонніх шумів і підвищених вібрацій; 

- зробити вмикання та перевірку АЛС і інших пристроїв забезпечення безпеки руху, радіостанції згідно діючим інструкціям;

 - перевірити працездатність гребенезмащувачів при їх наявності і обладнання контролю щільності гальмової магістралі;

 - перевірити (у зимовий час) справність снігозахисних засобів;

 - перевірити наявність медикаментів в аптечці відповідно по переліку, установленому Укрзалізницею. 2.2.3. При наявності на локомотиві ненадійно працюючих вузлів і апаратів, що вимагають частого контролю з боку локомотивних бригад, наказом (розпорядженням) начальника служби локомотивного господарства обумовлюють порядок їх технічного обслуговування.

 2.2.4. 3 метою забезпечення пожежної безпеки локомотивна бригада, що приймає, зобов'язана виконати операції, передбачені інструкцією з забезпечення пожежної безпеки на локомотивах і моторвагонному рухомому складі, а також: - у доступних місцях візуально переконатися у відсутності ознак порушення електричних контактів, від'єднаних, незаізольованих і незакріплених проводів, проводів з обгорілою чи ушкодженою ізоляцією, нетипових плавких запобіжників (жучків); - перевірити стан пожежонебезпечних місць, не допускаючи скупчення мастила, обтирального матеріалу й інших горючих предметів; - перевірити справність протипожежної установки і вогнегасників (по наявності бирок з датою заправлення і пломб на запобіжнику і маховику вентиля запору), захисних пристроїв електричного обладнання, розтруба і шланга. 

2.2.5. Порядок лій локомотивної бригади при прийманні локомотива обумовлюється місцевою інструкцією, яка затверджується начальником депо. При прийманні локомотива, який видається під пасажирський поїзд, при керуванні одним машиністом, а також у випадку зміни локомотивних бригад без відчеплення локомотива від поїзда в залеж- 12 ності від місцевих умов (часу стоянки поїзда, наявності високих платформ, освітленості, інтенсивності руху поїздів по сусідніх коліях та ін.) обсяг огляду і перевірок локомотива, передбачений місцевою інструкцією, може бути скорочений у порівнянні з передбаченим у 2.2.2 і 2.2.4 цієї інструкції. У випадку, якщо в місцевій інструкції зазначений скорочений обсяг огляду і перевірок локомотива, а також при експлуатації локомотивів локомотивними бригадами декількох депо, інструкція повинна затверджуватися начальником служби локомотивного господарства залізниці. При експлуатації локомотивів локомотивними бригадами декількох залізниць місцева інструкція затверджується спільним наказом начальників служб локомотивного господарства цих залізниць. 

2.2.6. У випадку, коли при прийманні локомотива в депо чи пункті обороту локомотивною бригадою виявляється несправність, що не може бути усунута за час, передбачений на приймання локомотива, машиніст повинен довести до відома чергового по депо (пункту обороту локомотива), зробити запис про несправність у журнал форми ТУ152, після чого, за розпорядженням чергового по депо (пункту обороту локомотива), проводиться заміна несправного локомотива. Про несправність, в результат і якої був відставлений локомотив, черговий по депо (пункту обороту локомотивів) зобов'язаний зробити запис у відповідний розділ настільного журналу чергового по депо. Начальник депо і його заступники повинні робити детальний аналіз причин кожного позапланового ремонту локомотивів із прийняттям заходів по попередженню випадків заміни локомотива при прийманні локомотивною бригадою.


- 2.2.7. При прийманні і здачі локомотива звірити запис про витрати електроенергії або палива, після чого машиніст повинен розписатися в журналі форми ТУ-152. Після приймання локомотива локомотивна бригада несе повну відповідальність за збереження локомотива до здачі його іншій локомотивній бригаді або до постановки на чергові ТО-2, ТО-3 або поточні ремонти у депо.

 2.3. Технічне обслуговування локомотивів під час руху 

2.3.1. В шляху прямування поїзду бригада зобов'язана: 

- контролювати роботу пристроїв забезпечення безпеки руху, гальмового обладнання, тягових електродвигунів, дизеля, допоміжних машин, комутаційних апаратів, періодично звіряти показання приладів у кабінах керування локомотивом; 

13 - візуально контролювати надійність кріплення і стан приводу допоміжних електричних машин і механізмів;

 - періодично оглядати приміщення локомотива, звертаючи увагу на наявність підвищеного шуму чи вібрації, іскріння, спалахів світла, запаху горілої ізоляції чи мастила;

 - періодично видаляти конденсат з резервуарів, волого збірників та мастиловідділювачів пневматичного обладнання; 

- контролювати роботу силового обладнання, силових і кіл керування на електровозі, а роботу допоміжних машин після проходу кожної нейтральної вставки;

 - періодично видаляти мастило з газоповітряного тракту дизеля (на тепловозах із двотактними дизелями). 

2.3.2. При стоянках локомотивів на проміжних станціях локомотивна бригада зобов'язана перевірити в доступних місцях стан ходових частин: - надійність болтових кріплень;

 - стан гумо металевих повідків;

 - відсутність тріщин у корпусах і кришках букс; 

- цілісність наличників букс і їхнє кріплення;

 - відсутність слідів прокручування бандажа; і перевірити на дотик температуру буксових вузлів колісних гар. Перевірити стан дахового обладнання з землі. При необхідності, закріпити послаблені з'єднання деталей і змазати окремі вузли.

 2.3.3. При спрацьовуванні апаратів захисту машиніст зобов'язаний з'ясувати і, по можливості, усунути причину спрацьовування, дотримуючись правил техніки безпеки. Забороняється відключати апарат захисту, шунтувати і відключати їхнє блокування, крім випадків складання аварійних схем, передбачених технічною документацією по експлуатації даної серії локомотива чи місцевою інструкцією, затвердженою службою локомотивного господарства залізниці. Про усі випадки спрацьовування захисту машиніст зобов'язаний зробити запису журналі форми ТУ-152 із зазначенням всіх обставин. Забороняється:

 - відключати апарати захисту;

 - шунтувати або відключати їхнє блокування, крім аварійних випадків, передбачених посібником з експлуатації для даної серії локомотива. 

2.3.4. У випадках вимушеної зупинки на перегоні локомотивна бригада зобов'язана: 14 - довести до відома по радіозв'язку:

 - локомотивну бригаду поїзда, що рухається слідом;

 - чергового найближчої станції; 

- і поїзного диспетчера; 

- приготувати інструмент і необхідні пристрої для усунення несправності; 

- зупинити поїзд по можливості на площадці так, щоб після цього був забезпечений правильний режим роботи локомотива при зрушенні, вживаючи при цьому запобіжні заходи, передбачені Правилами технічної експлуатації (ПТЕ) при зупинці поїзда на перегоні; 

- діяти без поспіху, контролюючи взаємну послідовність операцій;

 - переконатися в правильності виконаних робіт і готовності локомотива до руху, після чого почати рух, повідомивши по радіозв'язку про це чергового найближчої станції та поїзного диспетчера. 

2.4. Здавання локомотива 

2.4.1. Бригада, яка здає локомотив зобов'язана: 

- зробити, якщо необхідно, додаткову перевірку несправних пристроїв з метою уточнення характеру їх етану і причин ушкодження;

 - закінчити виконання циклу робіт з технічного обслуговування і прибирання локомотива відповідно до затвердженого переліку, про що записати в журналі форми ТУ-152;

 - при відсутності інструменту, інвентарю, сигнального приладдя зробити запис у журналі форми ТУ-152 і додати акт форми ТУ-156 (додаток Б);

 - зробити докладний запис у журналі форми ТУ-152 про всі помічені відхилення від нормальної роботи вузлів, обладнання, електричних і пневматичних схем, про роботу АЛС, приладів пильності, радіостанції і запис витрати електричної енергії і палива, показань лічильника захисту (при його наявності на локомотиві); 

- поставити дату, час і підпис.

 2.4.2. Машиніст, що здає локомотив, крім запису в журналі форми ТУ152, повинен усно докладно проінформувати бригаду, яка приймає локомотив про всі несправності і замічені ознаки ненормальної роботи локомотива, включення в роботу систем резервування, застосування аварійних схем. При використанні нетипових аварійних схем, для усунення несправностей на локомотиві, машиніст, що здає локомотив, повинен докладно пояснити бригаді, яка приймає локомотив, прийняте технічне рішення. 15 

2.4.3. При здаванні в основному депо локомотива, на якому застосована аварійна схема, локомотивна бригада повинна цілком розібрати ЇТ.

 2.4.4. За несвоєчасний запис виявлених несправностей і випадки їх приховання локомотивна бригада притягається до відповідальності, згідно до чинного законодавства. 

2.4.5. При здаванні локомотива І наявності несправностей, які можна усунути силами бригади, бригада, що здає і бригада, що приймає, зобов'язані спільно усунути виявлені на локомотиві несправності, вжити необхідних заходів, щоб не допустити зриву поїзда з графіка.

 2.4.6 У випадках виявлення несправностей, відображених у 1.8. 1.9 цієї інструкції, чи необхідності поповнення локомотива піском, водою, паливом машиніст зобов'язаний вчасно довести до відома локомотивного диспетчера про необхідність заміни локомотива, постановки його на ремонт чи екіпірування. 


Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

20.10.2020 Група 32 Тема: "Паливна система дизеля ЧМЭ3 (K6S310DR)"

6,11,2020 Група №15 Тема: Тяговий трансформатор

02.11.2020 Група №32 Тема: Водяна система ЧМЕ-3 (K6S310DR)